tirsdag 3. mai 2011

En fredag i Praha

Fredagen var vår siste dag i Praha. Vi hadde en tett timeplan og gikk tidlig for å reise til det moderne kunstmuseumet. Museumet har hele 5 etg med kunst og vi fikk nesten ikke tid til å se alle. Først hadde vi litt felles informasjon, men så fikk vi gå for oss selv å se på kunsten. Jeg fikk tatt mange bilder som jeg har laget om til en liten film.

                             
                      Kunstmuseum for moderne kunst from Ann Iren Vinningland on Vimeo.

Det var veldig mange spennende kunstverk og jeg kunne gjerne ha vært lenger enn de timene vi var. Mot slutten av tiden bestemte vi at alle skulle gå ut å spise sammen. Klassen ble desverre ikke enig om vi skulle gå på Hard Rock Cafe eller en vegetar restaurant. Så da ble det til at noen gikk på vegetar restaurant mens de fleste gikk på Hard Rock. Mellom middagen og kunstmuseumet fikk vi fri til å shoppe og spise lunch. Da det ikke ble noe vegetar mat på oss om kvellen bestemte jeg, Camilla, Ine, Trine, Anne Emilie, Ingvild, Astrid og Susann oss for å prøve ut lunchen.

Bildet er tatt av Ingvild Nordengen Tjessem
Jeg må si at jeg aldri har spist vegetar mat før og det var ikke det verste jeg har smakt, men jeg savnet litt kjøttdeigen i lasagnen. Men det er da bare min mening, alle andre likte det de hadde fått. Høydepunktet kom da vi skulle spise dessert. Vi hadde bestilt sjokoladefondu og som de sjokolademumsene vi var gikk den fort ned.

Bildet er tatt av Ingvild Nordengen Tjessem

Etter en god lunch og mye sjokolade senere delte vi oss i grupper for å shoppe opp de siste pengene vi hadde. Jeg hadde ikke shoppet noe serlig på forhond så jeg hadde en del penger å bruke. Vi gikk i hoved gaten og fikk brukt mye penger. Men det som var bra at jeg ikke kjøpte så mye uplanlagte ting, så jeg gikk ikke helt amok med visakortet.

Tiden går så fort når du har det kjekt og plutselig var klokken 6 og vi hadde en time å komme oss opp til hotellet, dysje, sminke oss og være nede på Hard Rock Cafe. Vi ble litt små sene men det gikk greit. Og de som var der hadde en koselig kveld.

Bildet er tatt av Ingvild Nordengen Tjessem
Etter en tid møtte vi de andre utenfor klokketårnet. Der skulle vi igrunnen være på en tak terasse, men de hadde ikke plass til 31 stk. Så noen gikk tilbake til hotellet mens vi andre var ikke ferdig med hva Praha hadde å by på som vi fortsatte å kose oss litt til.

Alt i alt har dette vært en konge tur, jeg har kost meg fra dag 1. Vi fikk ganske vont i føttene etter å ha gått så mye, men det var søren meg verdt det. Jeg anbefaler alle til å reise til Praha for det er en virkelig vakker by,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar