tirsdag 3. mai 2011

Byvandring

Jeg må bare begynne dette blogginnlegget med å legge meg i støvet for de som har jobbet så mye for å få med seg hele klassen vår til Praha, og som hadde satt opp et fantastisk opplegg. 

I det jeg satt på bussen på vei til hotellet, fikk jeg øye på de første bygningene i hjertet av Praha. Jeg var raskt oppe med kameraet i frykt for at vi skulle kjøre forbi uten at jeg fikk dokumentert.


Det viste seg derimot at jeg ikke trengte å bekymre meg; hele Praha var bygget opp tett i tett av fantastisk arkitektur. Og jeg som vanligvis ikke er interresert i arkitektur engang...
Men de fleste har sett og har bilder av disse byggene, så da velger jeg heller å vise bilder av ting (forhåpentligvis) ikke alle fikk se. Tross alt var det vanskelig å være over alt i løpet av en liten uke.

Det ble en del vandring på måfå og en del "jeg tror det er denne veien, altså," noe som fungerte bra noen ganger, og andre ganger førte det oss til noen ganske spesielle steder. Spesielt husker jeg at Elise, Charlotte, Gerny, Stine, Jenny og jeg havnet ved det dansende hus da vi tok feil trikk på vei til sentrum.
Desverre fant vi ikke ut hva huset faktisk ble brukt til.


En annen dag snublet Stine, Jenny, Ole Martin og jeg over et annet kunstverk ved et uhell, nemlig et gigantisk veggmaleri laget av streetart-kunstneren Blu. Det viser gravemaskiner, tankser og buldozere i et evighetstegn.


Dagen vi reiste tilbake til Norge igjen, var Jenny, Stine og jeg tidelig nok oppe til å pakke og spise og fremdeles ha et par timer med fritid, selvfølgelig med fantastisk vær. Morgenfuglene fikk belønning!
Vi gikk mot en kirke som var rett ved hotellet vårt, som vi hadde sett hver eneste dag men aldri fikk tid til å besøke. Vi satte oss imidlertid ned, spiste luksussjokolade, hilste på søte små hunder som kom labbende og nøt sommerværet, til tross for at det ikke var sommer.

Jeg prøvde å ta et bilde av kirken, men desverre havnet det en Jennylus på linsen min.

Takk for turen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar